MAJTEX - DIESEL, s.r.o. ⁞ Esterházyovcov 1554/27, 924 01 Galanta, Slovensko ⁞ diesel(at)majtex.sk ⁞ +421 917 808 555

  • Facebook Social Icon
 

O NÁS

Naša spoločnosť už niekoľko rokov zabezpečuje komplexné služby v oblasti opráv dieselových motorov so zameraním na profesionálnu opravu palivovej sústavy. Sme licencované pracovisko Bosch Diesel Service a na základe vybavenia špičkovými technológiami sme schopný diagnostikovať a opravovať vysokotlakové čerpadlá a vstrekovače systému Common-Rail značiek Bosch, Delphi, Denso a Siemens VDO (Continental) osobných a nákladných vozidiel. Samozrejmosťou je aj ponuka opráv pre staršie systémy s mechanickými a dvojpružinovými vstrekovačmi značiek Bosch, Zexel, Delphi, Lucas.

Servis je vybavený najmodernejšou technológiou pre testovanie a kontrolu vstrekovačov a vysokotlakových čerpadiel od spoločnosti Bosch, pod označením EPS 708. Táto testovacia stanica patrí v súčasnosti k tomu najlepšiemu z portfólia profesionálnych diagnostických zariadení používaných na (záručnú aj pozáručnú) kontrolu vstrekovačov, ako aj čerpadiel systému Common rail. Vďaka testovacej stanici sme schopní realizovať profesionálnu kontrolu technického stavu použitých alebo opravených vstrekovačov, ako aj čerpadiel výrobcov Bosch, Delphi a čiastočne aj Denso a Siemens VDO (Continental). Výsledky kontroly sú zdokumentované formou výstupného protokolu, ktorý objektívne poukáže na technický stav kontrolovaného dielu a slúži aj ako doklad pre riešenie záruk.

Pri opravách vstrekovačov značky Bosch sa vykonáva tzv. tretí stupeň opráv, čo znamená kompletnú opravu vstrekovačov s potrebnými meraniami a nastaveniami, pričom má komponent pridelený aj nový IMA a ISA kód potrebný pre správnu funkciu vstrekovania a ochranu filtra pevných častíc. Vzhľadom na fakt, že sa jedná o precíznu prácu s presnosťou nastavenia v tisícinách milimetra je adekvátne vybavené aj pracovisko, na ktorom sa uvedená práca vykonáva.

 

Samozrejmosťou je pravidelne školený personál a individuálny prístup s okamžitou reakciou pre riešenie závad, potrieb a požiadaviek k maximálnej spokojnosti našich zákazníkov.

 

 

SERVIS

Osobné automobily
Ľahké úžitkové vozidlá
Nákladné automobily

Okrem špecializovaných opráv palivovej sústavy ponúkame aj bežný servis osobných, úžitkových a nákladných vozidiel: pravidelné servisné prehliadky • prípravu vozidiel na STK a EK • diagnostiku motorov pre osobné aj nákladné vozidlá • výmenu olejov a filtrov • opravy brzdových systémov • opravy porúch palivovej sústavy • výmenu rozvodov • drobné zváračské a klampiarske práce • drobné opravy skriňových a plachtových návesov • diagnostiku a opravu vstrekovačov, čerpadiel so systémom Common-rail (Bosch, Delphi, Denso, Siemens) • otestovanie, opravu a nastavenie starších mechanických a dvojstupňových vstrekovačov značiek Bosch, Zexel, Delphi (Lucas) • diagnostiku vozidiel - KTS, Texa • starostlivosť o palivovú sústavu • demontáž ťažko zapečených a zakarbónovaných vstrekovačov (možnosť výjazdu k zákazníkovi) • plnenie a dezinfekciu klimatizácie auta • ozónové čistenie interiérov (likviduje až 90% roztočov v interiéri)

BOSCH BEA 950 S2
modulárne riešený komplex na meranie emisií pri zážihových a vznetových motorov

Modulárne riešený komplex na meranie emisií pri zážihových a vznetových motorov s bohatým základným vybavením

umožňujúcim meranie prídavných veličín

  • predstih, uhol zopnutia

  • napätie lambda sondy

  • odpor, dynamický predvstrek

 

a zobrazenie pomalých signálov na osciloskope

  • napätie lambda sondy

  • doba vstreku

  • pomerné zopnutie

 

Zariadenie je možné obsluhovať z miesta vodiča pomocou diaľkového ovládania.

 

Výhodou je plná automatizácia meracích postupov a dokonalé prispôsobenie požiadavkám slovenskej legislatívy.

 

Prostredníctvom zabudovaného PC môže byť vedená databanka zákazníkov, ktorá uľahčuje zadávanie údajov pri opakovanom meraní emisií.

TEXA 780R BI-GAS
nová generácia klimatizačných plničiek kompatibilná s chladivami R134a a R1234yf

R134a je univerzálne chladivo určené do autoklimatizácií, ktoré je používané od začiatku 90tych rokov. Je dôležité pripomenúť, že toto chladivo vystriedalo “Freón R12“, ktorého používanie bolo celosvetovo zakázané podpísaním Montrealského protokolu spolu s ostatnými CFC chladivami, kvôli ich nepriaznivému vplyvu na ozónovú vrstvu. Na základe predpisu 2006/40/CE, ktorý bol prijatý všetkými štátmi, sa Európska Komisia rozhodla postupne zakázať používanie súčasného chladiva R134a v klimatizáciách vozidiel do 3,5 tony. Je zrejmé, že aj keď toto chladivo nemá vplyv na ozónovú dieru, prispieva ku globálnemu oteplovaniu známemu aj ako „skleníkový efekt“. Chladivo R134a, používané vo vozidlách, ktoré vážia menej ako 3,5t musí byť vymenené za alternatívne chladivo s GWP do 150 (podľa Greenhouse Warming Potential).
 

Toto nariadenie je od 1. januára 2011 záväzné pre všetky novovyrobené vozidlá. Od 1. januára 2017 sa bude toto nariadenie týkať všetkých vozidiel. Nové chladivo do klimatizácií pre novovyrobené vozidlá bolo predstavené v januári 2011 pod názvom R1234yf.
Počas nasledujúcich pár rokov budú autoservisy potrebovať minimálne dve rôzne zariadenia na plnenie klimatizácií. Jedna bude zabezpečovať výmenu súčasného chladiva (R134a) a ďalšia nového (R1234yf ). Ďalšou možnosťou, ako sa z novovzniknutou situáciou vysporiadať, je zaobstaranie si plničky klimatizácií schopnej pracovať s oboma typmi chladivami súčasne. Nová rada plničiek klimatizácií KONFORT 700R je teraz v predaji a obsahuje rôzne typy, za rôzne ceny, pričom všetky sú kompatibilné
s chladivami R134a alebo R1234yf. Toto neplatí pre model 780R BI-GAS, ktorý je schopný pracovať s oboma chladivami súčasne.

 

CERTIFIKÁTY

REFERENCIE

 
autoImpex-logo.jpg
logo_transport.png
neosped-logo.png
kms-logo.png

RADY A TIPY

 

Všeobecné zásady správneho technologického postupu montáže-demontáže a manipulácie

so vstrekovačmi CR

  1. pred demontážou vstrekovačov z vozidla je potrebné miesta vysokotlakových a nízkotlakových spojov (prepadu) zbaviť všetkých nečistôt.

  2. po odpojení vysokotlakového a nízkotlakového vedenia, ihneď nasadiť ochranné plastové zátky na vstrekovače (prehľad ochranných plastových krytiek je podrobne uvedený v letáku Technického oddelenia TOI 9-2012).

  3. ak je potrebné, použiť špecializované dielenské prípravky a náradie na vyťahovanie vstrekovačov s cieľom zabrániť mechanickému poškodeniu vstrekovačov (možné zapožičať/zakúpiť si profesionálne prípravky renomovanej firmy GOVONI).

  4. pred otestovaním vstrekovačov, zbaviť ich povrch všetkých vonkajších nečistôt schváleným spôsobom výrobcu.

  5. pri práci s jednotlivými dielmi rozobratého vstrekovača zachovávať maximálnu čistotu dielov a využívať potrebné špecializované prípavky pre upínanie, rozoberanie, montáž a nastavenie vstrekovačov CR. Dodržiavať predpísané krútiace momenty pre jednotlivé komponenty vstrekovača.

  6. pred montážou vstrekovačov do motora, dôkladne skontrolovať stav sediel v osadzovacích otvoroch hlavy motora. Vytiahnuť starú podložku (ak zostala v sedle), vyčistiť, prípadne ofrézovať sedlá špecializovanými nástrojmi (možné zapožičať/zakúpiť si profesionálne náradie renomovanej firmy GOVONI). Počas procedúry je potrebné chrániť spaľovací priestor motora pred znečistením, zavedením stlačeného vzduchu cez otvor pre žeraviacu sviečku (je potrebný adaptér pre pripojenie vzduchového vedenia). Pozor! Častou chybou je nevyčistenie či dokonca ponechanie starej podložky v sedle!

  7. vždy použiť NOVÚ podložku (tepelný štít) správnych rozmerov, tvaru a druhu materiálu (meď, mosadz, oceľ) podľa nariadenia výrobcu. V prípade rozsiahleho ofrézovania sedla, zvoliť podložku hrubšiu o hĺbku ofrézovania!

  8. v špecifických prípadoch naniesť na vonkajší povrch vstrekovačov tenkú vrstvu žiaruvzdorného keramického tuku (napr. Febi 26712).

  9. dodržiavať nielen predpísaný uťahovací moment pri všetkých skrutkových spojoch, ale aj poradie uťahovania! Nepodceňovať potrebu výmeny špecifických dielov za nové (vysokotlakové trubky, upevňovacie skrutky vstrekovačov...).

  10. ochranné plastové zátky zo vstrekovačov snímať až tesne pred pripojením k jednotlivým vedeniam!

  11. pri výmene hoci len jediného vstrekovača za nový alebo repasovaný kus je nevyhnutné vymeniť palivový filter za NOVÝ filter, a to bezohľadu na počet najazdených kilometrov v období medzi výmenou filtra a poruchou (výmenou) vstrekovača! 

Treba si uvedomiť že aj najmenšia možná nečistota / zostatok starého oleja, emulzia, vlas, pilina, kovový prach / ktorá sa nedopatrením može dostať do vstrekovača pri manipulácii resp. pri montáži može sposobiť nefunkčnosť už opraveného vstrekovača. Preto treba zo vstrekovačom manipulovať velmi opatrne s čistými rukami.

Základné zhrnutie pred samotnou montážou

  1. DOKONALÉ VYUMÝVANIE TRUBIEK TLAKOVÉHO HDRLA /POKIAĽ SA NEMENÍ /

  2. VŠETKY PRÍVODNE TRUBKY UMYŤ ČISTIČOM A VYFÚKAŤ STLAČENÝM VZDUCHOM

  3. DEMONTOVAŤ RAILOVÚ LIŠTU – VYČISTIŤ A VYFÚKAŤ

  4. DEMONTOVAŤ „DRV“ VENTIL A OPATRNE VYČISŤIŤ ČISTIČOM / POZOR NECHYTAŤ RUKAMI SITKO NA DRV VENTILKU /

  5. PRI KAŽDEJ MONTÁŽI VSTREKOVAČOV JE NUTNÉ !! VYMENIŤ NAFTOVÉ FILTRE

COMMON-RAILové vstrekovače pracujú pri vysokom tlaku do 1700 bar / v závislosti od generácie/ a sú velmi náchylné na nekvalitnú naftu...

 

Vstrekovače sú u nás diagnostikované s protokolom / pred opravou / - následne opravované a potom znovu diagnostikované s protokolom po oprave na najmodernejšej BOSCH stolici EPS 708 / prvá na Slovensku/ . Predmetnej stolica je licencovaná na vykonávanie záručných opráv a testov pre spoločnosť BOSCH GmbH.

KONTAKT

 

MAJTEX - DIESEL, s.r.o.

Esterházyovcov 1554/27

Galanta 924 01

Zodpovedná osoba: Mgr. Ján Bendík

mobil: 0917 808 555

IČO: 46458336

DIČ: 2023390479

IČ DPH: SK2023390479

 
 
 
Vyplnením formulára udeľujem

mobil: 0903 725 737, 0905 284 651, e-mail: diesel(at)majtex.sk

prevádzková doba v pracovné dni 7:30 - 16:00, obedňajšia prestávka 10:30 - 11:00

Certifikát BOSCH štatút partnera